Fakty o LPG
- do 50% oszczędności w stosunku do korzystania z benzyny;
- o 80% mniejsza emisja zanieczyszczeń;
- zwiększony zasięg samochodu (dwa zbiorniki: benzyna + LPG)
- ochrona silnika (wysoka kaloryczność, autogaz nie zmywa filtra olejowego z gładzi silnika)
- dłuższa żywotność silnika (w komorze spalania nie tworzą się nagary)
- cichsza praca silnika
- wysoki poziom bezpieczeństwa (instalacje testowane i homologowane)
- wlew gazu przy wlewie benzyny (wlew gazu nie szpeci elementów karoserii)
- stale rosnąca ilość stacji gazowych w naszym kraju jak i w Europie (dziś nie ma żadnego problemu z tankowaniem LPG za granicą)
- zwrot kosztów inwestycji przeciętnie po 15.000 – 20.000 km
Jazda na LPG umożliwia obniżenie kosztów eksploatacji.Posiadanie instalacji LPG w aucie przyczynia się do dbałości o środowisko, ponieważ samochód napędzany LPG produkuje znacznie mniej zanieczyszczeń.
Mity o LPG
-
Gaz jest niebezpieczny.Wykonanie instalacji w odpowiedni sposób w profesjonalnym zakładzie niweluje takie niebezpieczeństwo. Co więcej, każda część wchodząca w skład systemu, jest po
ddawana surowym testom. Musi spełniać w 100% wymogi bezpieczeństwa. Co więcej, wybuch zbiornika gazowego jest o wiele mniej prawdopodobny niż wybuch zbiornika benzynowego. Oferowane przez nas zbiorniki wyposażone są w odpowiedni zawór, który w przypadku pojawienia się ognia w samochodzie, umożliwia bezpieczne odcięcie gazu. Nawet w przypadku zderzenia z innym samochodem nie występuje ryzyko wybuchu. Często pojawia się również obawa przed
nieszczelnością instalacji. To również jest sprawdzane i poddawane surowym ocenom, tak aby na żadnym etapie systemu nie wystąpiła nieszczelność.
- Gdzie to wszystko zmieścić ?
Nasze systemy posiadają zbiorniki, które umiejscowione są na miejscu koła zapasowego, dlatego też przestrzeń bagażnika pozostaje w dalszym ciągu do naszej
dyspozycji. Wlew gazu znajduje się obok wlewu paliwa, pod pokrywą. Części, które znajdują się pod maską, przy silniku, również wkomponowane są w taki sposób, by tworzyły z silnikiem jedną całość.
- To skomplikowane…
Obsługa instalacji jest dziecinnie prosta. Wystarczy, jeżeli w zbiorniku jest gaz, uruchomić silnik. Poza tym, nasza instalacja DLM nie potrzebuje w ogóle benzyny do startu!!! A jeżeli z jakiegokolwiek powodu będziemy chcieli skorzystać z benzyny, wystarczy wcisnąć odpowiedni przycisk znajdujący się w zasięgu naszej dłoni.
- Mój samochód stracił na mocy.
Paliwo LPG przez wielu ludzi postrzegane jest jako źródło energii, które obniża osiągi silnika. Jednakże nasze instalacje, montowane w takich autach, jak 600-konny Ford Mustang lub Porsche Panamera są dowodem dokładnie temu przeczącym. Prawidłowo zamontowana instalacja, dopasowana indywidualnie do silnika oraz odpowiednio skonfigurowana nie przyczyni się w jakikolwiek do spadku mocy naszego auta.
- Diesel nie może jeździć na LPG.
W Prinsie oczywiście może. Mamy system, który doskonale współpracuje z silnikami diesla.